diumenge, 20 de desembre del 2009

5. Tancament de l'assignatura i avaluació

Avaluació del blog

Rellegir les entrades que he anat fent al blog m’ha ajudat a fer una recapitulació dels continguts treballats al llarg de l’assignatura en les diferents PACs. Està bé, també, llegir l’avaluació inicial i veure què és el que ha canviat en aquests mesos.

Considero que el blog serveix per a fer una bona síntesi de tot el que hem treballat i per a afavorir la metacognició. D’aquesta manera els continguts queden més fixats i coordinats, ja que permet establir el lligam de totes les activitats realitzades.

Aquest semestre ha estat la primera vegada que he fet servir el blog en dues assignatures i trobo que és una eina que puc aplicar també en la meva tasca docent. El fet de descobrir-la a partir del seu ús és més eficaç i més significatiu. He de reconèixer, però, que no li he tret tot el suc que vaig pensar en un principi, donat que la manca de temps a vegades fa reduir els bons propòsits.

Vaig crear blogs diferents per a les dues assignatures i penso que vaig fer bé, tot i que al començament tenia els meus dubtes. Ara veig que m’agrada més separar temàtiques, tot i que podrien anar lligades, i si puc mantenir els blocs en el futur també serà segons els centres d’interès.

Avaluació de l’assignatura

Un dels aspectes que valoro en alguna de les primeres entrades és el fet de partir de teories antropològiques per a fonamentar el tractament educatiu de la interculturalitat. Ara que acaba l’assignatura, també ho valoro així.

Ara veig que a la primera PAC, on se’ns va plantejar un debat sobre una manera de plantejar l’educació intercultural, encara no teníem prou interioritzats els principis que ha de respectar l’educació que proposa el paradigma intercultural. Les PACs posteriors de creació de material i l’avaluació d’altres ja publicats han fomentat una reflexió cada vegada més fonamentada en la interculturalitat.

Considero que la realitat actual de la societat i, per tant, de molts centres educatius, requeririen la formació de tots els educadors en educació intercultural. Una de les coses que personalment valoro més és tot allò que puc traslladar a la realitat del centre on treballo per a tractar millor la interculturalitat i, en definitiva, la convivència.